dwa dziennikarzy wygrała proces z tabloidem


edytor i edytor naczelny "Super Expressu" (Murator SA) mają przeprosić Tomasza i Hannę Lisów w "Super Expressie" a w plotkarskich serwisach internetowych, zapłacić im 250 tys. zł za naruszenie ich dóbr osobistych, a także zwrócić 12 tys. zł kosztów procesu.

Superstacja szykuje się do zmiany oprawy graficznej i zamierza powiększyć zespół. Koncern medialny Axel Springer wprowadził opłaty za dostęp do części zasobów serwisów online dzienników ”Berliner Morgenpost” i ”Hamburger Abendblatt”. Szymon Jadczak i Maciej Kuciela z TVN natomiast Wojciech Cieśla z "Dziennika" to laureaci tegorocznych nagród w kategoriach: świeża wiadomość i dziennikarstwo Śledcze.



Po trzech odcinkach w nowej porze emisji teleturniej "Jeden z dziesięciu" przyciąga do TVP 2 średnio 1,7 mln widzów, przegrywając z konkurencją. W jesiennej ramówce TVP Info nie przewidziano transmisji z obrad Sejmu – dowiedział się "Presserwis". Działającym w Telewizji Polskiej związkom zawodowym przekazano w piątek listy osób wytypowanych do zwolnień grupowych. Figurują na nich 382 osoby.

AWR "Wprost", edytor tygodnika "Wprost", ogłosił wczoraj, że przestaje drukować felietony byłego właściciela tego pisma marka Króla. Jednocześnie edytor przeprosił za poprzedni jego felieton.

jedenasta muza Kraj nad Wisłą SA rozważa uruchomienie kanału nadającego seriale – wynika z informacji "Presserwisu". Koncern naftowy PKN Orlen rozpoczął w niemieckich mediach kampanię promującą niemiecką sieć stacji benzynowych Star.

Juliusz Urbanowicz, zastępca redaktora naczelnego tygodnika "Przekrój" (Wydawnictwo "Przekrój"), odchodzi z redakcji. Do zespołu "Wiadomości" TVP 1 dołączyła Katarzyna Senyk. redakcja rozstała się z reporterem Michałem Traczem. Po raz pierwszy w historii badania Net Track, prowadzonego od 2001 roku, kolejny efekt penetracji Internetu nie wzrósł, a poniekąd minimalnie spadł w stosunku do poprzedniego pomiaru. W okresie lipiec - wrzesień br. z Internetu korzystało 49,4 proc. całej populacji.



Do grona zainteresowanych zakupem tygodnika "Wprost" (AWR "Wprost") dołączył Infor PL SA – wynika z nieoficjalnych informacji "Presserwisu". Do spotkania przedstawicieli obu wydawnictw ma dojść jeszcze w tym tygodniu. Z naszych informacji wynika, że wywiad Ryszarda Pieńkowskiego, prezesa Infor PL SA, z przedstawicielami AWR "Wprost" będzie dotyczyć przejęcia "Wprost". Podtopione adiustacja "Polski prasa periodyczna Krakowskiej" i budynek z redakcją "Kroniki Beskidzkiej" w Bielsku-Białej, niedziałające serwery - lokalne środki masowego przekazu w tych dniach nie tylko pracują z wykorzystaniem całą dobę, by informować o powodzi, ale same borykają się z jej skutkami. grupa Radiowa Time SA rozwiązała umowy z 10 pracownikami. Zwolnienia otrzymały głównie osoby pracujące w oddziałach regionalnych sieci.

przedstawicielstwo TVN obsługuje Igrzyska Olimpijskie w Vancouver


przedstawicielstwo TVN (TVN wiadomość & Services Agency) będzie obsługiwała tegoroczne Igrzyska Olimpijskie w Vancouver. Zbudują studio w bezpośrednim sąsiedztwie wioski olimpijskiej, z widokiem na BC Place, nad którym będzie wznosić się znicz olimpijski.

Internet Group w pierwszym półroczu ze stratą


W pierwszym półroczu br. porażka netto net Group SA wyniosła 2,5 mln zł. W pierwszym półroczu 2008 roku spółka miała zysk netto w wysokości 1,2 mln zł.

Klaudia Carlos i Małgorzata Prokopiuk w TVN Warszawa


TVN Warszawa wprowadza audycja Klaudii Carlos, wydłuża periodyk interwencyjny, a do grona prowadzących serwisy informacyjne dołącza Małgorzatę Prokopiuk.

Sierpniowe wyniki - spadły owszem "Wiadomości"


W sierpniu br. spośród programów informacyjnych obniżenie widowni zanotowały zaledwie "Wiadomości" TVP 1 – wynika z danych AGB Nielsen massmedia Research.

Polskie Radio z cyklem koncertów "Gwiazdy za abonament"


Polskie rozgłośnia organizuje ciąg koncertów "Gwiazdy za abonament". Będą się odbywać raz lub dwa cięgi w miesiącu.

Sieci radiowe nie zmieniły ramówek z powodu powodzi


W regionach dotkniętych za pośrednictwem powódź największe sieci radiowe nie zastąpiły programów ogólnopolskich pasmami lokalnymi.

radio Katowice pamięta o Krystynie bochenek


Radio Katowice uczci pamięć Krystyny Bochenek, wicemarszałek Senatu RP i długoletniej dziennikarki tej stacji, tragicznie zmarłej w katastrofie lotniczej w Smoleńsku.

20-lecie RMF FM. Rusza "żółta" kampania


filia Ambasada Brand Communications przygotowała spot wizerunkowy pt. "Żółty. Cała Rzeczpospolita Polska świętuje 20. rocznica urodzin RMF FM".

Nawet 100 osób może stracić pracę w Inforze


Zabezpieczenia dla osób zatrudnionych w "Dzienniku" na umowy cywilnoprawne, ujawnienia nowego regulaminu naliczania wynagrodzeń i stawek obowiązujących w systemie wierszówkowym – tego domaga się komisja zakładowa NSZZ "Solidarność" redakcji "Dziennika" od zarządu Infor Biznes.

cyfrowy Polsat uniknął milionów złotych kary


Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował praktykę stosowaną blisko okazji Euro 2008 przy użyciu numeryczny Polsat. Nie nałoży acz na spółkę kary, bo ta dobrowolnie zobowiązała się do usunięcia jej skutków.

Kolejne zmiany w "Dzienniku Gazecie Prawnej"


We wtorek na rynku pojawi się odmieniony "Dziennik periodyk Prawna" (Infor Biznes). Jak już wcześniej informowaliśmy, z codziennego wydania znikną łososiowe strony Forsal. Znajdujące się tam informacje biznesowe trafią do głównego grzbietu gazety.

TVP uruchomiła serwis z archiwalnymi nagraniami


TV Kraj nad Wisłą uruchomiła komplet naczyń stołowych Retro.tvp.pl, w którym opublikowano archiwalne materiały telewizyjne pokazujące polską rzeczywistość od lat 60. do 90.

TVP wciąż bije konkurencję na głowę


wzdłuż krytyki, jaka spada na telewizję publiczną, to TVP1 pozostaje najpopularniejszą stacją telewizyjną w Polsce, wynika z raportu AGB Nielsen publikatory Research, przygotowanego dla "Dziennika Gazety Prawnej".

Murdoch chce się wycofać z Rosji


Rupert Murdoch szuka kupca na rosyjskie rozgłośnie swojego koncernu News Corporation i firmę reklamy zewnętrznej świeża wiadomość Outdoor – poinformowała ”Gazeta Wyborcza” za moskiewskim dziennikiem ”Wiedomosti”.

Jethon nie wróci na stanowisko dyrektora Trójki


Zarząd Polskiego Radia nie widzi możliwości, aby Magda Jethon wróciła na stołek dyrektora Programu III Polskiego Radia. Dostanie propozycję innej pracy w publicznym radiu.